stinaiindien.blogg.se

Havlock

Publicerad 2013-12-02 14:02:26 i Allmänt

 
 
Paradiset!
Nu är jag på Andamanerna, en liten tropisk ögrupp i bengaliska viken. För tillfället bor jag i en liten bungalow på Havlock iland (jag ska försöka spana in några andra  löar oxå så småningom) och här kretsar det mesta kring dykning! Jag har varit ute med ett dykcenter och dykt två dyk (aparatdykning ), det var jätte fin dykning men det fick mig att inse att fridykningen ligger mig varmare om hjärtat och att det är så jag vill spendera min tid under ytan :). 
Tyvärr är nätet så dåligt här på internet cafét så det är förbjudet att ladda upp bilder, men googla Andamanerna så får ni en bra bild av hur jag har det ;)
 
Dagarna här är lugna, jag vaknar oftast vid 5 ( vi har samma tidzon som indiska fastlandet fast det rent geografiskt borde skilja 2-3 tidzoner, därav de ootroligt tidiga mornarna :) ), och kliver upp och gör en fruktsallad som jag äter i hängmattan på min veranda medans jag läser en bok, ofta somnar jag om en stund och kliver upp vid 8. Jag spenderar mycket tid på Full moon cafe som ligger nära min resort. Dom har fantastik mat och atmosfären är obetalbar, jag skulle vilja bo där!
Ofta på förmiddagarna åker vi ett gäng till en strand på andra sida ön, där finns en riktigt fin lagun som ligger lite avskilt, det är riktigt bra snorkling och det är väldigt vackert, ett guldkorn i paradiset!
 
Inte mycket annat händer här på ön, jo! Här om dagen högg jag mig själv i stortån med min nyslipade kokosnötskniv ( den ser ut som en liten machete) =/ jag satt på stranden och höll i en kokosnöt med fötterna och skulle öppna den, så slant kniven och träffade stortån! Blodet forsade! Som tur var hade jag Carl ( Kalle kula som jag reste i Radjastan med, han har kommit hit!!!) med mig, han tvättade av såret och kollade, det var inte så farligt djupt. Jag öppnade klart min kokosnöt och käkade lite av den och sedan snorklade vi ett tag. Tån har nu börjat läka ihop och den är förhoppningsvis fit for fight (hel nog för att pressas ner i simfenorna)  inom några dagar! Men, ett präktigt kokosnötsknivs-ärr får jag troligtvis! :p
 
Hoppas ni har det bra hemma i kylan ;)
 
Kram på er!

Kommentarer

Postat av: Mamma Monika

Publicerad 2013-12-02 14:14:42

Låter härligt!!! Undra om du kommer hem till jul eller "missar" flyget? ;)
Jag och pappa sitter på en Ålandsfärja på väg hem, vi har haft det jättetrevligt! Har ont i höften efter all dans! Men det var inte så kul i natt, blåste orkan i vindbyarna! :0
Längtar tills du kommer hem!!!! <3 <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela