stinaiindien.blogg.se

Tystnaden

Publicerad 2013-11-01 03:53:47 i Allmänt

Då var det dags, 1/11 är här. Om 4h kommer jag att ha installerat mig på meditationscentret i Dharamkot village, där jag ska spendera de närmaste 11 dagarna under total tystnad med 11-12h meditation per dag.
 
Jag är exalterad, rädd, glad, orolig, lugn och lycklig på samma gång.
Jag misstänker dock att bli är en hel bunt med folk som känner likadant den här morgonen  och att det är en ganska sund reaktion :)
 
De senaste dagarna har jag spenderat i Mc Leon ganj, en liten by ovanför Dharamsala. Dalai Lama bor i den här byn, men jag har tyvärr inte sett honom (Inte heller Demi Moore som tydligen är här för samtal med honom).
Det är en mysig by men otroligt mycket turister vilket är både skönt och tråkigt. Skönt att inte vara den ända blonda personen inom 2km radie (uppmärksamheten blir lite mycket ibland) men tråkigt med så mycket kommers och så lite lokal kultur.
 
Nu ska jag packa det sista och sedan ge mig av för att käka frukost med Carl (min tidigare resekamrat som jag skildes från i Delhi för tre veckor sedan, sprang på honom här i förrgår!).
Sedan bär det av 2km upp för berget och in på meditationscentret. 
 
Många kramar till er där hemma, hoppas ni har det bra! 

Kommentarer

Postat av: Monica

Publicerad 2013-11-01 04:05:19

Så himla spännande!

Postat av: Mamma Monika

Publicerad 2013-11-01 08:14:19

Lycka till! Tror nog att nervositet är en tämligen naturlig reaktion! Vi hörs om 10 dagar! Kram!

Postat av: Anna

Publicerad 2013-11-03 14:15:14

Lycka till Stina! Imorgon borjar vi var tur mot Machu Picchu.Lite nervos over min rygg - men det ska nog ga! HAr mycket piller i beredskap :)Stor kram!

Postat av: Anna

Publicerad 2013-11-03 14:15:14

Lycka till Stina! Imorgon borjar vi var tur mot Machu Picchu.Lite nervos over min rygg - men det ska nog ga! HAr mycket piller i beredskap :)Stor kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela