stinaiindien.blogg.se

Shikara runt Dal lake och Dharamsala

Publicerad 2013-10-27 16:35:09 i Allmänt



Igår bestämde jag en kille på grannbåten oss för att ta en tur runt hela sjön i shikara (en lång, smal, ganska grund båt som man paddlar). Vår shikara var riktigt skön, vi hade en stor madrass, kuddar och ett tak, samt en bra paddlare/guide. Turen tog ca 7h, vi gjorde några stopp för sightseeing och för att äta annars slappade vi bara och njöt av att se sjön och allt liv som pågick på, i och runt den. Riktigt skön dag, tror inte jag varit så avslappnad någon gång på hela resan :)

Jag far prova paddla! INTE latt, akte bara runt i en cirkel!
 
Paddlaren/guiden plockade en fin nackros till mig
 
Kvinna som paddlar en enklare shikara, hon samlar mat till kossorna :)


Idag är min sista dag i Srinagar, jag ska uträtta lite ärenden och förbereda mig inför resan till Dharamsala imorgon.

Jag kommer att spendera ca 2v i Dharamsala. Den 1/11 börjar den kurs i vipassana meditation som jag ska gå. Kursen varar i 10 dagar, alla deltagare bor tillsammans på centret som ligger uppe i bergen på ca 2000möh. Under dessa 10 dagar får man inte prata med någon eller se någon i ögonen, man får inte läsa, skriva, sjunga, träna eller be och det är ca 11h meditation om dagen.

Det kommer troligtvis vara sjukt jobbigt många stunder men jag är säker på att jag kommer vara glad att jag gjorde det när jag kliver ut därifrån.
 
Hoppas alla har det bra dar hemma!
kramar

Kommentarer

Postat av: Mamma Monika

Publicerad 2013-10-27 18:01:30

Ser väldigt härligt ut! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela