stinaiindien.blogg.se

Srinagar!

Publicerad 2013-10-14 10:25:00 i Allmänt

 Framme i Srinagar! 
 
Bussresan tog ganska exakt 30h. Sista timmarna var riktigt kalla med ca 12grader ute och i gen temperaturreglering i bussen ( en skock getter hade suttit fint!)
Väl framme blev jag upplockad och skjutsad ( först i rickshaw och sedan en liten, mycket låg kantad båt med en man som stod och paddlade med en paddel )  till husbåten där jag nu befinner mig. När jag installerat mig fick jag te och mat, sedan tog jag en dusch, som var mer besvärlig och jobbig än skön :( trycket på varmvattnet var i princip obefintligt ( vände man duschmunstycket uppåt blev strålen ca 1 ,5cm hög...
 
Nu ligger jag iaf nerbäddad i sängen, har en sjuk hemlängtan, undrar hur jag ska orka med alla indier med baktankar och undrar vad fan jag håller på med..... hur hamnade jag här?!?
 
Men,jag känner mig själv, efter en bra natts sömn och en frukost känns nog bättre :)
 
Srinagar 22:33 13/10/13

Kommentarer

Postat av: Kotte Mikaelsson

Publicerad 2013-10-15 14:19:20

Hemlängtan eller ej, jag är avundsjuk! Både Jaisalmer och Pushkar är ställen jag trivdes utmärkt på. Och varmvatten i duschen är ju inte dåligt! Ser fram emot att höra mer om Kashmir och norra Indien då det fortfarande står på min att göra lista.

Postat av: Anna

Publicerad 2013-10-17 15:03:13

Vilka äventyr! hoppas att det kändes bättre efter lite frukost och en stor kopp kaffe :) tänker på dig! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela