stinaiindien.blogg.se

Delhi - Srinagar del 2

Publicerad 2013-10-14 10:21:27 i Allmänt

På bussen från Delhi till Srinagar kl 12.00 den 13/10
 
Vi har nu åkt i ca 22h, jag har sovit några korta stunder. På bussen har jag träffat ett gäng skylta tjejer och killar som är påväg hem från Srinagar. Dom har erbjudit sig att visa mig runt när vi kommer dit och även erbjudit mig att bo hos dom! Jag ska även försöka lära en indisk kille simma imorgon! :) Det är en väldigt trevlig resa! 
 
Vi d 4-5 tiden imorse kom vi fram till bergen!! Vi har hela morgonen kört på små slingrande serpentinvägar upp och ner för berg. Utsikterna har varit faaaaantastiska! Branta, skogsbeklädda bergsluttningar med tjocka kritvita moln mellan!
 
Men (haha känns som att det blir många "men" men, det är nog lite av tjusningen med Indien!) för ca 1h sedan stannade bussen och stor stilla ett tag, dom startade och stängde av den en massa ggr. Tillslut får vi veta att bromsarna på bussen har lagt ner helt! Just nu sitter vi inknökade på en annan (mycket mindre buss) och väntar på....något... Innan vi åker vidare mot Srinagar. 
 
Jag har ingen aning om hur nära vi var att fortsätta köra ut för serpentinvägarna utan bromsar, om vi var nära döden, eller om det var lugnt hela tiden. Jag kommer nog aldrig få veta, vit inte om jag vill veta heller...
 
Senaste infon jag fick översatt var att vi troligtvis kommer fram vid midnatt. Eftersom indier aldrig/mycket sällan säger den riktiga tiden, utan en kortare tid, känns det som att detta kan bli inte bara en låååång 36h resa utan kanske en lååååååååång resa. 
 
Nu börjar vi röra på oss och jag ska lägga ner paddan igen :)

Kommentarer

Postat av: Kotte Mikaelsson

Publicerad 2013-10-15 13:29:01

Haha, klart de säger en kortare tid. tror att det anses artigare att ge goda besked än dåliga, lita heller aldrig på när någon svarar "ja" på frågor. Även det anses artigare än att svara nej när man inte förstår vad frågan handlade om :)

Svar: Haha japp. Man kan inte lita på något svar man får! Behöver jag veta vägen frågar jag 4-5 pers och ser om några säger samma :):) Även fast jag vet att dom inte visar mig fel för att vara elaka (utanför att det är bättre att peka åt något håll än inte alls) så blir man lite irriterad ibland :)
stinaiindien.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela