stinaiindien.blogg.se

Dehli-Srinagar del 1

Publicerad 2013-10-14 10:20:27 i Allmänt

På bussen från Delhi till Srinagar i Kashmir! Kl 13.10 12/10
 
Sitter och väntar på att bussen från Dehli till Srinagar ska starta (avgångstid var för 10min, men, som vanligt här går allt på indisk tid så jag skulle inte bli förvånad om det tar 50min till innan vi kommer iväg. 
Jag skulle egentligen ha åkt med flyg. Men! någonstans har det blivit ett missförstånd mellan mig och resebyrån och min biljett var bokad till igår! Som tur var löste dom det och bokade in mig på buss istället (vet dock inte hur lång tid det tar!!) och, jag tror jag får tillbaka mellanskillnaden från flygbiljetten!
 
Väl framme i Srinagar kommer jag bli upplockad av mannen som äger husbåten som jag ska bo på. Alla jag pratat med säger att Kashmir är fantastiskt vackert, absolut vackraste delen av Indien!
 
Har spenderat två nätter i Delhi nu. Igår var en mardrömsdag! Vaknade på morgonen och magen var liiiiiiiite ur balans, någon timme efter att jag klivit upp började jag få feber och sedan gick det fort! Efter ca 20-30min hade jag hög feber med frossa och magen var Helt ur balans! Blev sängliggande hela dagen med feberyra och diarréer =/ Som tur var släppte febern under natten och när jag vaknade hade magen har lugnat sig något (har även käkat en del imodium inför bussresan, för att vara på den säkra sidan!)
 
Innan Delhi var vi i Agra, det var fantastiskt! Taj mahal förtjänar verkligen sin utnämning som världens vackraste byggnad! Vi såg den dels från en takrestaurang i solnedgång, dels från samma takrestaurang i soluppgång (vi var på plats kl 06.00 och drack morgonkaffe och åt pannkakor med banan och choklad!!!) sedan gick vi även in och gick runt i trädgården och inne i Taj!! Fantastiskt! Nu kan jag bocka av ett till av världens underverk, bara fem kvar nu :p
 
 
Så, nu har 30min till förflutit och vi verkar vara på G att åka nu, 40min sent är ändå ett helt för att vara Indien! Ja just ja! jag åker enligt min chaufför (som hjälpt mig köpa biljetten) någon typ av svart-buss!? Vet inte vad det handlade om men det blir säkert bra :P det är mycket konstig korruption och maffiaverksamhet här (I alla städer måste alla "arbetsbilar" tex taxi, betala vägtull till den lokala maffian. Dom som  inte gör det jagar dom ifatt med motorcyklar och automatgevär och tvingar dom att betala det tiodubbla!)
 
Och där gick 10min till men nu verkar alla kommit på plats och bussen har börjat röra på sig! Nu åker paddan ner, annars blir jag åksjuk :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela